24 juni 2015

Sådärja



Efter två tuffa nätter på jobbet, allergiutbrott, firande av fin vän, ledvärk,  ensamtid med Carlos och blöta pussar av Stella så har jag äntligen hamnat i soffan.

Känner mig sliten efter dom senaste nätterna på jobbet.  Var ett himla skenande i korridoren och jag tyckte jag inte gjorde annat än att svara på larm och försöka övertyga om att det var natt och att det var sovläge. Gick sådär med den övertygelsen, eller rättare sagt det tog tid. Klockan 6.45 somnade orosmolnet, lagom när jag skulle stämpla ut. Helt slut skall tilläggas.

Min kollega Pia, eller rättare sagt f.d kollega, fyllde 60 år i går och Anne, Leia och jag åkte på eftermiddagen med en blomsterkvast, vinflaska och fint skrivet grattiskort med rim under armen för att uppvakta henne.
Vi bjöds på supergod mat, dryck och tårta. Timmarna rusade i väg och helt plötsligt var det dags för mig att jobba. Var mätt hela natten efter den sittningen.

I dag klev jag upp lite tidigare eftersom jag inte ska jobba i natt och ska försöka lägga mig normal tid.
Åkte till Carlos för att hålla honom sällskap. Emilie och Stella var på utflykt till Ekerö.
Vi gick en liten promenad i regnet och Carlos kissade fortare än fortast och sen vände vi hemåt för lek med röda bollen och allmänt mys. Han är världens gosigaste och var nog extra nöjd att få ha ensamrätt på mormor ett par timmar.

I morgon är jag ledig, jippie. Tror jag inte ska göra så mycket. Kanske lite pussar och lek med barnbarnen. Då mår jag bäst!

 Grattis fina Pia!
Komigennurå....lek med mig då mormor
Efter en stund så var det godnatt. som alltid med favoritbollen i lilla frallmunnen, likt en jättenapp.





1 kommentar: