13 augusti 2013



Dagarna går fort när man har roligt! Idag har jag haft extra roligt, alla mina favoritpojkar har varit samlade.
Plus att hela familjen åt världens godaste middag tillsammans, jag briljerade IGEN i köket!
Gjorde kycklingspett (utan träspett) med jordnötssås. Något jag aldrig gjort förut, blev sugen, hittade ett recept och gott var det. Fast Rudolf ville inte ens smaka....han upptäckte en kokosmjölkburk på köksbänken och drog öronen åt sig.
Han gillar inte kokosmjölk har han fått för sig. Hade tänkt mörka och inte visat honom burkfan, klart han hade ätit då...med god aptit dessutom!

http://www.matklubben.se/recept/kycklingspett_med_jordnoetssaas_101197.html?utm_source=hittarecept&utm_medium=recept

Här hittar ni receptet och här kommer min bild. Som sagt, jag trädde inte upp pippibitarna på spett eftersom dom för tillfället var en bristvara i det annars så fulländade köket.


Annars har det varit full fart på Lill-Fisen som varit hos oss sen 12.00. Eller lill och lill, idag har han blivit uppgraderad till Stor-Fisen. Herregud vilka rökare han lägger av.....hela tiden! Inga smygfisar direkt utan riktiga praktfisar som sprider en ganska oangenäm doft...
Satan i gatan...jag brukar inte vara känslig men det här är gränsfall!
Tycker han växt så otroligt sista dagarna, hela han har blivit större. Nu är det ingen liten valpig kille längre utan en stor kille, i morgon blir han 6 månader!

 Kollar pelargonstatusen lite.......
Trivs med livet!

Gustav har också haft en bra dag idag. Han har inspekterat nya bilen, provsuttit baksätet och bagageutrymmet. Festat på en hel burk tonfisk har han också gjort och sen pussats med mig såklart.




Sen kom Owe och vi bytte tjänster. Han undersökte och lovade att fixa Emilies bil som låter konstigt. Bromsbeläggen måste bytas och jag hade i gengäld en snabbkurs i dataanvändning.
Han hade med sig sitt tröskverk till dator, tog minst en kvart innan den var igång....PC?!??!!
Herregud ett sånt skit!
Jag fixade en emailadress till pojken och försökte förklara pedagogiskt lite annat som han behöver veta.
Har ingen aning om han greppade det, han är ju ändå 56 år....

Säsongsavslutning på Allsången i kväll, Ola Salo måste väl ändå vara en av Sveriges bästa artist. Snygg är han också!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar