12 augusti 2013

Lax, hurrarop och sämästär!




 Hej från Gustav och mig. Skönt med semester, jag njuter ett tag till. 10 dagar till i slö och slapphetens tecken. Funkar det med!

Fast i dag har jag varit "duktig". Har ägnat mig åt lite vardagsröjande.. Bäddat rent, dammsugit, plockat undan, dammat, fixat, letat nya recept, veckohandlat m.m.
Blivit lite pratande i telefonen också. Ringde till Anne H och tjittjattade friskt i 28 minuter och 44 sekunder!

Många som fyller år just idag! Skulle min morfar Herbert levt så hade vi firat idag. 112 år!


Den här fina lilla vännen Jessica fyller år just idag! Och henne ska vi fira på lördag med ett besök på Diggilooshowen, (som vi gjort dom senaste 10 åren) Picknick i gröngräset och dubbelseende i tre dagar......brukar ingå.


 Vår andra lilla vän Niclas, till höger i bild, fyller också år. Han befinner sig som ni vet ute på dom sju haven med min make. Hoppas Rudolf bjuder han på en glass eller något annat smaskigt i kväll.
Marie, till vänster, ingår också i lineup-en inför lördagens Diggiloo.

Nu dags för matlagning, idag provar jag ett nytt recept. Potatissallad med varmrökt lax och senapsdressing. Återkommer med bild och betyg.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar