28 augusti 2013

Sär skrivning, sten skott och låne cykel



Idag har jag gjort något som vi slarvat med på tidigare bilar vi haft, nämligen lagat stenskott INNAN det spricker och hela rutan måste bytas.
Nu var det ju inte jag då som lagade utan Carglass här i Bro. Trevligt ställe med trevlig kille, wifi, gratis isskrapor, välbläddrat DN och en lånecykel i väntrummet. 
Eller LÅNE CYKEL som det stod på lappen, dagens första särskrivning.
Tog en kvart att laga den pyttelilla skadan sen var det klart och det bästa...kostade gratis!

En smygbild i motljus roade jag med istället för att cykla ett varv på låne cykeln!


 Efter den lilla utflykten åkte jag vidare ca 200 meter till Willys. En jäkla massa middagar inhandlades och är nu inpackade i frys och kylskåp.
Jag går i sovide nu ett par dagar och vägrar bege mig ut till några affärer.
Ni vet, mitt ledord......FRAMFÖRHÅLLNING!

Nu ska jag sova, mår halvkonstigt idag med, lederna och benen värker likaså huvudet.
Vila är bästa medicinen har jag bestämt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar