15 augusti 2013

Vaknade med huvudvärk idag, tror jag sovit både för länge, mycket och tungt. Det brukar yttra sig så då.
Förmiddagen ägnade jag mig åt Friidrotts-VM, två svenskar klarade kvalgränsen. Heja! Final på lördag i både spjut och höjdhopp. 
Min favoritgren, 400 meter för inkontinenta verkar aldrig komma med på dom riktigt stora tävlingarna.

Rudolf ska på galej i kväll, en sedvanlig smörar/mutarmiddag. Den här gången var det Bauhaus som  bjussar firman.
Först skulle dom spela boule och efter det middag. Blir väl en hämtning i Bålsta i natt då, han har lätt för att missa avstigningen hållplatsen före. 
Han åkte tidigt redan vid 13.30 eftersom det var panik på ett utav jobben på Östermalm och ingen annan än lille Rolf kunde lösa det problemet tydligen....fast han har semester. Spetskompetens kallas det visst! Jag kallar det trams och hoppas att han får betalt....

När han hade åkt blev längtan efter Carlos så stark att jag åkte och gjorde ett fritagningsförsök. 
Gick bra, hans matte överlämnade honom helt frivilligt och nu så är vi hemma och pussas!
Fast Jogge slutar strax och kommer och hämtar honom.....typiskt!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar