14 augusti 2013

Halvåret, höst och längtan



Märks att det börjar bli kallare utomhus nattetid. Gustav har sovit inne flera nätter i rad nu.
Det gör han aldrig på sommaren när det är varmt och skönt.

Hösten på ingång och det är dags att bli deprimerad, gräva ner sig eller dra något gammalt över sig...
Hatar höst, vinter, kyla, is, halka, kalla golv, dåligt fungerande elpanna, kallt inomhus,
dyra elräkningar, piss och elände!

Nu börjar jag bli less på att gå hemma och dra. Längtar faktiskt till mitt jobb (kanske dumihuvudet), min kollegor och boenden, komma in i vardagsrutiner, riktiga matvanor och att få sova på dagarna.
Sover bättre på dagarna än på nätterna, yrkesskada.
Vet inte vad jag ska sätta för diagnos på mig. Men att trivas på jobbet är väl ändå en bra grej?
Rolf däremot han skulle kunna sluta jobba på direkten, gå hemma och lalla runt hela dagarna.
Han längtar inte tills på måndag då allvaret drar igång. Det är därför han är sur tror jag.

Min finaste lilla Carlos fyller halvåret just idag! Tänk vad fort det har gått och vad stor han blivit.
Längtar efter han ständigt, men Rudolf tycker nog att han här för ofta kanske. Suckar ofta....
Men jag vill bara hjälpa till när det blir körigt för Emilie på jobbet med möten och annat där CG inte kan vara med.
Vill alltid vara omgiven av djur, djur är det bästa som finns. Bättre än människor i många fall.

 Första träffen med Carlos och det var kärlek vid första ögonblicket!
 CG morsar på tvillingbrosrsan som alltid åker samma hiss....alltid!
Här var han 9 veckor
Nu är han stor som en Adidassko i storlek 39!


Idag ska vi på bilutflykt, vart vet jag inte än. Kanske blir någon utelunch någonstans, vad vet jag.
Nu är Rolf iväg och skjutsar sin pappa till fotvården, tar nog en stund skulle jag tro.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar