11 augusti 2013



Usch, vad jag INTE gillar när det åskar och blixtrar! Jag är rädd! Inbillar mig att blixten ska slå ner och vi måste fly från huset.
Kändes skönt att Erika höll mig sällskap i soffan så jag slapp vara själv. Huvudvärk fick jag också på köpet.
Som tur var gick det över tämligen snabbt både ovädret och huvudvärken.

Idag har vi haft en slappardag. Slöat framför TV´n, tittat på VM i Friidrott, slumrat en stund och sen åkte vi till Norrboda.
Festprissarna skulle äta den obligatoriska bakispizzan och Erika och jag tyckte det var en bra idé.
Så vi sympatiåt varsin pizza.
Precis ett år sen jag åt pizza sist, i Vara när jag körde Erika dit inför skolstarten.
Fy fasen vad man blir mätt! Har varit typ orörlig sen sista biten svaldes...inte bra! Magen känns som en spärrballong....blä!
Kommer dröja ett år tills nästa pizza inhandlas.

Carlos blev glad när vi kom! Hans föräldrar var lite lätt slitna och trötta efter gårdagens bröllop.
Fast Emilie hade varit iväg och jobbat en stund på eftermiddagen.
Vi lämnade Norrboda med stinna magar och halvsovande tomtar i soffan.

Snedseglarna ringde, denna gången från Trosa och dom hade haft lite otur med vädret dom med.
Tippar på att dom är hemma sent i morgon eller kanske på tisdag beroende på hur vädret blir till sjöss.

Nu fick jag en katt i knät, bäst att avsluta kontorsabetet.

Heippa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar