29 augusti 2013



En del har tur i kärlek medans andra har tur i spel. Vi har i dag haft tur i något helt annat, nämligen  kräftor!
Med en kräftgalen make i huset så hoppar han just nu jämnfota i köket! Jag tycker mest det är djurplågeri att koka dom små liven levande...barbariskt! Tycker dom skriker.....så jag höll mig utomhus under själva kokningen.
Gott? Mmm, sådär fast mest kladdigt, men okej skalar någon åt mig så äter jag.

Vi fick alltså för en stund sedan levererat en hink proppfull med levande Lejondalssjökräftor.
Det kan bli så ibland när bekantas bekantas grannar fiskade igår natt, fick mycket och ville bara ha en bråkdel själva.

Tack snälla Britts grannar, vilka ni nu är.  Nu är dom färdigkokta och fint placerade i plastbyttor.




Har pratat med en glad Erika idag. Hon hade haft en bra födelsedag idag med sina vänner. Fått tre paket med Posten. Ett från mig och två från snälla vänner.

Snart dags för jobb men först lite Djurakuten. Brukar bli en och annan tår till det programmet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar