21 augusti 2013

On the road





  Dryga 70 mil har jag avverkat idag. Gick såklart bra även fast hemresan var i tristaste laget.
 Det är roligare att åka bil när man är två. Jag roade mig med min schlagerbox och sjöng med i dom flesta låtarna för full hals!
Det är lätt att köra till Vara, det är bara rakt fram hela tiden...nästan.

När vi åkte ner så stannade vi på Ikea i Örebro för lunch och kaffe.  Erika bjussade och jag valde laxlasagne som var jättegott och mättande.
Erika körde också på laxtemat, fast i en annan form.
I Lyrestad som ligger precis bredvid E 20 och Göta Kanal stannade vi till igen. Där blev det varsin god latte på ett mysigt café som även var en härlig inredningsbutik.
Har varit där förut, så jag visste att kaffet var gott och affären supermysig.
Påtvingad bild! Anna och Erika framför skolan
 När jag strax efter 16.00 slog ut landningsställen framför skolan så stod välkomstkommitén på rad.
Flera av klasskamraterna hade redan flyttat in och en lång härlig gruppkram utdelades på parkeringen!  
Det gjorde mig glad!
Vi packade ur bilen, pratade en stund sen en lång kram och hejdå!
Lite sorgligt med avsked, tror inte jag kommer få se henne på länge, dessvärre.
Vara Folkhögskola
 Hemma igen vid 21.30, stannade bara en gång, i Örebro. Svängde in på Statoil för kisspaus och en bensinstationsmosbricka och en Loka för 44 :-. Var gott och personalen supertrevlig!
Gustav blev glad när jag kom hem. Han hade en trist dag idag, var ensam i sju timmar innan husse kom hem. Stackarn!

Tror jag ska sova nu, är trött efter ha tillbringat nästan hela dagen i bilen. Fast jag gillart!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar