8 augusti 2013



Skepp ohoj!
Det regnar lite idag, gör mig inget alls. Gillar alla slags väder utom åska och blixtrar, då är jag rädd.
Gick upp tidigt i morse, redan vid 8.00 var jag igång med frukost. Helt galet!

Är ensam ett par dagar nu, typ gräsänkling. Fast inte ensam så...alltså. Jag har ju Erika och Gustav, men maken han är som bortblåst....skönt!

Han har precis mönstrat på som matros på M/S Beatrice i Norsholm, som ligger någonstans mellan Norrköping och Linköping.
Det blir några dagar med slussning på Göta Kanal. Den tidigare matrosen ombord stämplade ut i samma veva som Rudolf stämplade in.
Hoppas nu bara att kapten Niclas väljer att fortsätta en bit uppför så lille matrosen får känna på hur det är att slussa just uppför....
I annat fall vänder dom hemåt, och att slussa nedför är ju löjligt enkelt och ger varken blåsor i händerna eller svettiga armhålor. Kan ju till och med en lam kamel klara av, är som att dra ur proppen ur badkaret typ.
Fråga mig...har gjort det där....får rysningar och flimmer för ögonen fortfarande.
HOPPASHOPPASHOPPAS dom tar Bergs Slussar, en slusstrappa på 7 slussar uppför.....skulle jag vilja se!
 Ja, i alla fall så blir han väl borta några dagar får jag hoppas. 

Ska strax åka till Kungsängen för att hämta Erika på jobbet när hon slutar, sen ska vi testa den nya Indiska restaurangen som tydligen har öppnat nere vid stationen. Blir lite hämtmat i dag. 
 Får se om det blir flipp, flopp eller magsjuka! Jag gissar och hoppas på flipp!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar