6 augusti 2013

Massor......



Ursäkta min sena ankomst, men idag har det varit en del att stå i. Datorn har fått vila nästan hela dagen, kan behövas ibland.

Idag blev en bra dag, det här har vi roat oss med:
  • Köpt en bil
  • Rolf sa till mig att säljaren hette Kvist, han hade hört fel...Chris hette han...i förnamn.
  • Fikat på Hamncafeét i Enköping
  • Fått en matsked löst fågelbajs på mig....frätte bra!
  • Läst instruktionsboken om bilen
  • Hoppade över sidan 8 "Hur du kommer in i bilen" 
  • Rolf ville äta lunch i Uppsala
  • Körde vilse/fel/inte alls och hamnade i Uppsala minus just bokstäverna UPP
  • Kom oväntat till Sala, vi behövde en ny sprillans P-skiva, fanns i en brevlåda på torget
  • Ätit lunch i Sala på Stora Torget, gullig liten stad
  • Åkt på småvägar genom svensk vacker natur
  • Sett massor med kossor, traktorer och vägarbeten
  • Passerat Heby, Järlåsa, Morgongåva, Horrsta, Långtibble, Stubbo och andra märkliga ortsnamn
  • Fikat i Uppsala med utsikt över Fyrisån
  • Hemma efter 20 nöjda mil i en fungerande bil med AC, fläkt, hel framruta, radio och rubbet!
  • Rolf trillade köttbullar
  • Åt köttbullar och handborrade makaroner till middag, gott!
  • Sen kom lilla söta familjen
  • Och Owe
  • Och Micke W
  • Tittade halvdant på Allsången , gillar Petter!
  • Hämtade Erika på stationen i nya bilen
  • Hon är söt
  • Nu äntligen tid för datorn
Bildregn kommer här!

 Här står vår lilla Pärla. Vi valde en i grå färg...som vanligt! Fyra nyanser av grått. Den här kallas mörk grafitgrå och är fin, tycker vi.
 Hrrmmmm, låt mig se...är verkligen inte bagagetutrymmet större i en halvkombi?!
 En sekund efter denna bild så blev jag nerskiten av en jävla Enköpingskråka! Är inte så populär i den här staden, men det visste jag redan!
 I Sala hette många butiker namn...som den här!
 Raggmunk och knaperstekt fläsk på avlång tallrik, Rolf njöt!
 Min räksallad gick inte heller den av för hackor trots jag fick den på en rund tallrik.
Gillade chokladsåsen runt om....skoja!
 Sala Stadshotell, kommunal parkarbetare och vackra blommor.
 Lilla rosa nallen är en följeslagare i våra bilar vi har haft.  På plats även här, såklart!
 Nu är vi i Uppsala, staden fylld av studenter, cyklar och änder
 Vackra Fyrisån
 Hundratrettiofemkronorsfika, men då ingick även utsikt över ån.......
 ......på det här fiket. Konditori Schweizeri
 Tror det eller ej! Men lite längre bort, bakom dom här båtarna har även vi lagt till en gång i ett överilat tillstånd.
 Ingen Fård på våran gård men väl en Renault. Gustav inspektera och lägger sig tillrätta i skuggan under bilen.
 Carlos gör mig glad! I kväll var han roligare än vanligt. Herregud, vad jag älskar denna parvel!
Dom här små vännerna tok sig en löprunda i spåret.
Lite lagom svettiga men fortfarande lika söta!

PUH! Vilket inlägg, tog en stund med alla bilder. Hoppas ni gillade det, nu är tant så matt att jag måste sova. I morgon en ny dag, och den blir nog lika bra den får jag hoppas.
Godnatt Vänner!

1 kommentar: