11 augusti 2013

Lördag i Pettssonska

Oj, vart tog den här dagen vägen egentligen? Vi har haft en bra dag härhemma. Carlos har skött sig exemplariskt såklart, Gustav likaså.
Fast vi har ju inte försökt sova för natten än, det kanske han inte alls kommer att gilla eller ha lust med.
Har visat honom hans tilltänkta sovplats i våran säng men han bara busade och skulle bita i kuddarna....
Hade en gästkock i köket i kväll, Erika, hon fixade en supergod Carbonara till oss. Smuttade på ett halvt glas rött till. Vet ju aldrig om jag ska agera taxi i natt åt bröllopsgästerna på Tammsvik.

Av sjöfararna på Göta Kanal fick jag idag TVÅ telefonsamtal! Storartat! Dom har nu kommit till Arkösund och beräknas vara hemma måndag eller tisdag.
Just nu satt dom i båten och spelade kort i regnet....och drack saft. Mmmm, det sista tror jag inte på!

Tog förstås en obligatorisk bild på Emilie och Jogge när jag skulle skjutsa dom till bröllopet.


Vi hämtade Elina på vägen också. Hon var som alltid ursnygg och hade en fin klänning i blått på sig.
Eller var den lila?! Snygg var hon i alla fall.
I bilen på väg till Tammsvik så övade dom taggade och förvänstansfulla damerna i sällskapet på sina tal till brudparet.
Otroligt fina, vackra, skojiga och klockrena tal. Och jag som är en utav jordklotets mest lättrörda människor satt bakom ratten och svalde.....skärp dig Ewa!
Elina avslutade sitt tal och med sjunga en liten snutt, storartat och modigt! Och framför allt fantastisk rolig text! "Lilla Renen H" omgjord text av Staffan Hellstrands "Lilla fågel Blå". Blir lätt succé  vid middagen.

Kvällen har varit lugn. Carlos har sovit, ätit och sen fick han ett nytt tuggben som roade honom länge.
Han har varit så duktig och är lätt att ha att göra med.  Nu ska vi strax sova och jag tror det kommer bli bra.

Till sist en bild jag ärligt stulit från Eva-Marias FB (hoppas det är OK?!)  Är så nyfiken på brudparet!
Har kommit upp lite bilder på Instagram och FB som jag gottat mig i.


 Vilket vackert par, åh vad fina ni är. Sötnosar!


Trodde jag fick i väg det här inlägget när jag skrev det i går. Men tydligen inte. Provar igen då.

2 kommentarer:

  1. Talen var fantastiskt bra, så grymma mina tjejer!!

    SvaraRadera
  2. Vad roligt! Ja, det jag hörde i bilen var super.

    SvaraRadera