2 juli 2012


 Dags att starta igång min lediga vecka! Och vad passar inte bättre än att visa er gårdagens trerätters i Pettssonska Palatset. Jag hade ju först tänkt att denna kulinariska höjdpunkt skulle intagas på våran nobelservis, men jag gillar inte att handdiska så det fick bli Ikeaporslinet istället.


Rolfs lilla förrättstallrik med allehanda döda fiskar på.


Emilie grillade fläskkotletter som hon marinerat hela dagen i en underbart god marinad.
Färskpotatissalladen med parmesan har ni sett tidigare, likaså fetaoströran. Eller den feta oströran som Rolf tror den heter.


Jordgubbar med svag doft och smak av avgaser från bilar mellan Bro och Kungsängen och miniklick lättvispad grädde avslutade denna middag. Alla var mätta, nöjda och belåtna. 
Som oftast när det dineras här hemma.


Men har ni sett? 
Jogge har besökt en inredningsaffär med bara röda prislappar på alla fina saker.
Denna vackra form köptes till svärmor!
Nu ska här lagas lasagne, gratänger och annat mums.
Allting kommer såklart smaka sju gånger bättre när det tillagas i den här.


Nu till min senaste sovrapport!
Jag somnade ovaggad exakt klockan 08.10 för att sedan vakna upp klockan 12.30 då alarmet kacklade. Undrar varför jag har en tupp som alarmsignal?

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar