10 juli 2012



Usch! I dag var jag trött efter nattens arbete. Det är alltid så att första natten är värst. Dessutom hade jag en kille/man/pojke från Eritrea som gick intro med mig.
Svårt att kallprata 10,5 timme med en man inte känner, dessutom var han jädrigt trött!

Det roliga (kanske inte alltid) med dementa gamlingar är att dom är ärliga! 200 % ärliga, säger precis vad dom tycker. Såklart är det inte bara dementa som är ärliga, finns en del andra också.
En av mina söta tanter undanhöll inte med informationen om vad hon tyckte om honom, hon viskade till mig:

"Vet du? Jag höll på att spy när jag såg den där karl! Jag är i chock, har han gått hem nu?" 

 Dessutom fick jag jobba över ända till 07.36 p.g.a sjuk 07.00-personal men det är sånt som händer, tyvärr lite för ofta.
Somnade per omgående i min sköna säng med för dagen rentvättade lakan. Underbart!

I går kväll så fick jag äntligen till slutfinishen på våran semesterplanering.
Vi börjar så smått med en Göta Kanalkryssning med minst 100 andra likasinnade pensionärer iklädda magväskor och fotriktiga sandaler OCH vita tubsockor.
Två nätters övernattning på Sjötorps Pensionat.

När vi svalt frukosten på söndagen så åker vi vidare, söderut. Över Öresundsbron med destination Copenhagen, eller Köpenhamn för er som inte läst engelska.
Tre nätter på detta schabrak, ett fyrstjärnigt centralt beläget hotell:





Färgskalan verkar gå i guld, passar mig perfekt. Tror kanske inte att vi kommer få en flaska vin på bordet som på bilden. Men herregud detta duger bra.
Bokade genom Coop Hotellpremie, 2500:- för tre nätter inklusive frukostbuffé. Billigt!



 Jag är inte det minsta knusslig när det gäller sovplatser på semestern, är som ni vet uppväxt i en äggformad tattartermos piffad med färgglada klistermärken på utsidan. Det gick det med.
 VARJE år åkte vi till SAMMA campingplats på Öland. Det var härliga somrar jag minns fortfarande faktiskt.

I Köpenhamn ska vi flanera, vi ska flanera på gator och torg. Gå på Tivoli och åka bergochdalbanor så man blir illamående, äta gott och dricka gott. Och såklart öka i vikt! PUH!

Sen tar vi Öresundsbron tillbaka mot Sverige. Slinker in till Emeli, Tommy och Albin i Malmö och snabbmorsar, hejhej.
Vi tar E20 norrut och "råkar" vika av till höger någonstans lagom vid Falkenberg och vips.................så är vi i Ullared. Detta är såklart inte något som Rolf har en aning om som mycket annat.
Tanken är att jag är chaufför just på etappen, han somnar alltid och kommer vakna upp lagom när jag parkerat och håller på att leta efter en kundvagnspeng på Gekås parkering.

Tror ni han köper detta?








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar