23 juli 2012

SkITåPanNkaKA


Så var det alltså min tur att kliva på en fyra veckors härlig semester.
Fast den har inte börjat så bra. I går kväll när jag skulle hoppa in i Clion för att åka till jobbet så var den helt död.....också.
Hände ingenting och jag fick panik! Skulle stämpla in om 45 minuter och hur skulle jag komma till Järfälla?
Rolf ryckte ut från soffhänget med startapparaten vi brukar ha i båten, men det funkade inte heller. Bilen var död!
Helvetesjävlaskitåpiss!

Ringde till Åsa som lugnade mig och sa att ta min Golf, så jag småjoggade dom 75 metrarna till 32:an och hoppade in i Golfen, startade och......den ville inte heller starta!
Fast sen efter många försök av Sventa så vips, var jag i väg. Hann till jobbet med lite marginal.
Tack snälla Åsa!

Idag har då Rolf kört vår andra trasiga bil till verkstaden. Bra planering där på Bra Bil i Kungsängen, dom hade inte en lappjävel eller anteckning i datan att vi hade tid. Antagligen glömt.....? 
Skiter jag i, jag var där, arg som ett bi den 4 juli och pratade med en mekaniker som lovade fixa bilen just idag den 23:e klockan 7.00.
Spånnande att se om dom får den att funka klanderfritt, detta är tredje gången på en månad den är inne där.
Det luktar backjobb och jag tänker/vill inte betala ett någe!

Ska ge mig ut på en powerwalk nu, har slarvat lite senaste veckan. Skyller på plötslig feber och tristess.
Men nu är jag på G igen, arg och irriterad på bilskrällen. Jag kommer att gå i en farlig fart, så akta er så ni inte blir omkullsprungna!
 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar