4 juli 2012

Pissbil!



Jag är sur! Gick inget bra med besiktningen. När jag skulle åka i väg så lyste alla lampor som tidigare. Likt ett flipperspel, fast den var på verkstaden i går och allt var fixat.
Man kan säga att han sjuknade om.

Den högst upp är våran klenod!

Det blev såklart en 2:a och jag åkte raka vägen dom 100 metrarna till Bra Bil. Gick in med en bunt papper i näven. Papper från gårdagens felsökning och papper från besiktningens felsökning.
Jag drämde näven och alla papper i disken och utbrast; "Problemas!"
 Nja, kanske inte riktigt så men nästan. Jag kan ju som ni vet inte bli arg.....

 Lilla Ludde som jobbar bakom disken sa "oj, då" och hämtade Farbror Greger, mekaniker som hade åtgärdat bilen igår. Han var både snygg och trevlig!
Han ska fixa felet den 23 juli eftersom han idag går på semester. Det krävs alltså ett byte av kamaxelgivaren för ca 2000 bananer...tack så jävla mycket. 2100:- i går och 4600 för en månad sen.
10000 laxar, hade kommit fram och åter till Parga för dom pengarna.Två gånger till och med!
Men som tur var går bilen att köra det är inget som helst fel på den, bara dessa lampor som lyser irriterande!

Nu ska jag handla en tapetkniv. Rolf väckte mig 05.09 och frågade om jag visste var tapetkniven var!!??
Tack det var rart av dig, sen somnade jag inte om!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar