6 juli 2012

Tvätt, katt och gnäll



Ensam och allena i Pettssonska, Gustav och jag.
Bara skit på TV och turturduvorna och Rudolf är i lägenheten. 
Täckpappen ska bort, det ska fejas, torkas golv och målas det sista lagret på hall och köksväggar.
Jag håller mig hemma, jag passar tvättmaskinen. Emilies Ektorpsoffa och fåtölj vädras och den vita klädseln tvättas igen!
Den här gången med Vanish, eller nästan i alla fall. Verkar hårdvaluta den produkten så det fick bli Icas liknande produkt.
Tror jag det med den TV-reklamen som går i ett. "Läkaren" som inte gilla solkiga vita kläder!

Tyvärr blir det lätt så att vita textilier gulnar med åren. Denna klädsel och soffa har varit likt en igelkott i ide i mer än sex år. Men jag tror faktiskt det lyckas denna andra tvätt med detta supermedel. 
 
 
Håll tummarna! 

Annars finns det såklart ny klädsel att köpa, fast kassan är skral och det är dyrt att flytta. Allt kostar!

Gustav passade på att provligga alla soffdynor som ligger ute på vädring.
Efter sex år i lekstugan blir det en unken sommarstugelukt som är oundviklig.
Men som Rolf sa, lite torra fisar i den soffan så luktar det som det ska!
I morgon är det alltså tänkt att själva flytten av möbler ska ske.
Vi hoppas på en regnfri dag och jag kommer givetvis med käcka bilder på stånkande flyttkarlar i trång hiss.
Om någon undrar hur fredagshandlingen med min mamma gick så kan jag säga såhär.
Jorå, det gick väl som det brukar.  Alla är duktiga och pigga medans jag alltid har bråttom och ständigt är trött, sen håller jag inte vad jag lovar heller.
Tack, för dom vänliga orden.
 
Nej , vad säger ni? Lite kaffe på det här?
 
 

2 kommentarer:

  1. Kom just på en grej, jag har ju 3 olika mail adresser så jag röstar på Gustav från alla dem, så kanske han har en chans! Ska gå in igen om ett dygn och rösta, promise! Tack och hej

    SvaraRadera
  2. Nu har jag röstat tre gånger på Gustav idag, fortsätter om 24 timmar!

    SvaraRadera