20 juli 2012

Hävv a najs däj



Redan kväll och jag undrar vart denna dag tagit vägen? Det verkar som jag tankat raketbränsle idag.
Har inte riktigt hunnit med allt som stod på att-göra-listan idag.
En punkt får jag hoppa, powerwalk.
Fanns ingen tid för det, sorry men sant.

Erika är i allafall hemma i Blackan igen efter en härlig solsemester på Zakynthos. Känns skönt att veta att hon haft en skön slapparsemester och kommer tillbaka utvilad och fit for fight igen.
Snart börjar flickebarnet skolan och det kommer bli många nya omställningar i hennes lilla liv, såsom flytt, nya vänner, ny stad. Spännande!

Jag gillar att sitta där i ankomsthallen på Arlanda och titta på folk. Herregud vad man får se mycket skoj.
Idag var det rörande scener. En liten hund kissade på sig av glädje när matte kom från sin semester. Husse som höll i kopplet var däremot av precis motsatt skara. Han varken kissade på sig eller såg glad ut. Tror husse-hund hade haft en riktigt skön vecka utan sin matte.

Ska åka till jobbet strax, sista helgen innan fyra veckors semester.  Hoppas det blir en lugn helg och att alla mina guldkorn håller sig på banan.

I morgon är det en stor dag här i Pettssonska, Gustav fyller år och vi ställer till med 7-årskalas.
Bilder från det kommer ni förstås få se senare under aftonen.

Ha en trevlig kväll!
  (Som nu även kassörskorna på vår lokala Ica-butik säger, inte bara på Willys. Gått charmkurs säkert?!)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar