17 juli 2012



Håller ni er flytande? Eller trampar ni vatten?
Regnet verkar aldrig vilja ta slut. Jag vaknade tidigt idag av åskan. Sen var det omöjligt att somna om, blir att ta sig en tupplur innan jobbet.
Två som redan har anammat just ordet tupplur är mina två manliga familjemedlemmar.
Maken ligger i tjäslången med Gustav på magen. Herregud, vad han snarkar! Att en enda person kan få så mycket ljud ifrån näsa och mun.
Det låter nästan som han ska dö.....
Och hur Gustav står ut där i blåsten är för mig obegripligt!

Nattens jobb på världsbästa Flottis gick bra! Mina tanter satt uppe och sjöng med för fulla halsar till Lotta på Liseberg.
Alla utom en som muttrade nåt att hon inte kunde sjunga. Jorå, sa jag, alla kan sjunga och så satte jag också i gång.
Då fick hon nog och gick in och la sig med orden "Dra åt helvete!" 

Ikväll när jag kommer är det Allsång på Skansen så jag har en svag aning om att historien kan komma och upprepa sig.

Glömde visa min fina present jag fick av raraste Ingrid igår. Man får alltid fina saker av henne, jag måste skärpa mig och börja vara lika generös jag med!



En liten söt kattkrok. Kanske svårt att se på denna suddiga mobilbild. Men jag blev jätteglad! Jag gillar svarta saker och speciellt när det gäller katter!
Tack snälla vän! Jag bjuder på ett glas rosé när det är dags för vår årliga stadsvandring med otagliga vätskestopp next week.

 Måste handla lite ser jag, råttorna gråter när dom öppnar kylskåpet. Ska försöka väcka tröttmössan bara, tycker han kan följa med och bära.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar