30 juli 2012

Mätt och nöjd

Hej kompisar! Liten snabb summering av denna dag.


Efter en femklassig frukost med 22 olika brödsorter gav vi oss ut på stan.
Det var så mycket bröd att inte alla rymdes på bild!


Vi turistade "på riktigt" och tog en tur med sightseeingbåten.
Guiden Mårten (otippat?!) berättade på både danska, engelska och tyska. Han pratade snabbt, för snabbt. Säkert 200 nerslag i minuten.
Men i slutändan så fattade jag det mesta, en trevlig tur i solsken....hoppla!


Sen tog vi oss till fots i många kilometer till Carlsbergs bryggeri.
Där skulle det finns museum, guidad tur och provsmakning av öl.
Rolf var som ett barn på julafton och skuttade på med långa benet före.
När vi efter en och en halvtimmes rask promenad kom fram så var det.......gissa? Semesterstängt!
Kul! Men vi hittade ett trevligt kafé, Café Elefanten som vi åt lunch på. Två smörrebröd och ett glas vitt.
Nu var tanken att vi skulle besöka Tivolit, men denna vädergud hade andra planer och öppnade vattenkranen på max.
Vi var tvungna att stanna en taxi som tog oss till hotellet, dyngsura i kropp och själ.


Efter lite vila och torkning på rummet så blev vädret bättre och vi gick på Tivoli.
Ett trevligt ställe med massor med kul grejer. Jag åkte inget eftersom det är trist att åka ensam. Rolf är skeptiskt till säkerheten på såna här ställen.
Han är ofta skeptiskt!


Fast det gör inget! Jag är ju trots allt en mogen dam som borde växt ifrån bergochdalbanor och sånt.
En chokladdoppad mjukglass smaskade jag i mig och blev senare lite lätt illamående.
Såklart kom det en skur till senare, jag hatar när det regnar.

I morgon sista dagen....och enligt yr.no så ska det.......just det, regna!

Får väl hålla oss på rummet och tömma minibaren i värsta fall...

Ber om ursäkt för eventuella stavfel. Jag ser illa när jag ligger i sängen och försöker mobilblogga.

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar