9 juli 2012

Catfight och brist på skor



Godmorgon alla glada!
Sovit lite halveländigt i natt. Precis när jag skulle lägga mig så hörde jag det där ljudet jag absolut inte gillar att höra. Nämligen kattslagsmål!
Jag for ut som skjuten ur en kanon i Foppatofflor, trosor och linne, ropade på Prinsen som kom lite tilltufsad och med ögon stora som klot.
Gustav alltså i ena ringhörnan och någon annan, säkert röda kattjäveln i andra.
Han somnade bums men väckte mig efter en timme och ville ut, sen hade jag svårt att sova.
Låg mest och lyssnade....skulle det komma mer otäcka ljud?

Hur ska han klara sig ensam på nätterna när vi är på semester?

I dag chockar jag er med en ovanlig måndagsaktivitet. Jag ska ta med mig lilla mor till Elgiganten. Hennes dammsugare är visst inget att ha så en ny skall inköpas.
Kan bli en del pluspoäng hoppas jag.
Annars är det mest det gamla vanliga här i Pettssonska. Ska handla middagar inför tre dagars sovande, måste ha framförhållning.
Jag tvättar för fullt, bäddar rent, dammsugit och fixat. Så jag kommande dagar enbart kan ägna mig åt min favoritsysselsättning, SOVA!

I hallen syns det verkligen att Emilie har flyttat...........


Bara tre par skor och en soppåse......lite sorgligt faktiskt.



1 kommentar:

  1. Simens Z 5.0 Äger köpte min på elgiganten i veckan!//Kerstin

    SvaraRadera