31 juli 2012

Sista dagen...




Solen sken när vi vaknade klockan 8.00. Bäst att skynda på, vädret har varit minst sagt omväxlande här. Regn, sol, regn om vartannat. Kallt också!
Jag hade brist på kläder. Packat som om jag skulle på charterresa till värmen, men ack så fel jag hade. Hade behövt en jacka och ett par jeans. Rolf saknade sina raggisar.....och regnkläder.


Vi tog en hamnpromenad till denna filur. Tydligen världens mest fotograferade sevärdhet!
Tror jag det! Det var jag och 112 kineser som trängdes samtidigt!


Det finns många fina designbutiker i stan. Denna italienska kattmatskål har jag länge tänkt köpa. Gjorde det inte nu heller även fast den var mycket billigare än hemma, "bara" 485 DKK.
Gustav får fortsätta att äta i sina fina Gekåsskålar i porslin.


Dagens lunch intogs mellan skurarna på Nyhamn 17. Smörrebröd och ett glas hallonsaft. Gott som attan!


Så här fint är det i Nyhavn, fast det regnar när bilden togs.


Hissen på hotellet! Ett gyllene P tillägnat oss.....
Rart av dom!
I morgon åker vi hem efter att ha tillbringat några härliga dagar i Danmarks huvudstad.
Tycker mest jag har ätit och druckit och jag längtar till att komma igång igen med rätt kost och träning.

Men vi ska först stanna till i Malmö för lite mys och pussar med världens finaste tax, lilla Albin.


- Posted using BlogPress from my iPhone

Location:Bredgade,Köpenhamns kommun,Danmark

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar