24 juli 2012

Denna dag.....


 Sen kväll denna tisdag den 24 juli. Fem månader till julafton! Börjar bli lite lätt stressad, sillen ska läggas in, lutfisken ska lutas, locket ska läggas på brunnen och klappar ska inhandlas.
Fick besök av det här flygsaken, vad är det! Ingen citronfjäril i alla fall, ser mer ut som något från forntiden eller yttre rymden. Passar ju bra på vårt hus då!
Den har suttit där hela dagen, han kanske inte ens kan flyga med dom där jättevingarna....


 Snälla, underbara Åsa, vår egna privata bilmek kom till undsättning. Så rätt hon hade om batteriettorsk. Nytt batteri och vips så startade lilleman på direkten. Jag bjussade på gokaffe för besväret och såklart ska hon få betalt för både batt och eri och jobb och besvär!
När hon åkte hem tog hon Jogges bil. Den behöver servas och det fixar hon i morgon, bra tjej den där Åsa!


 Erika var rar och köpte mig ett dygnskort på SL-trafiken, ni vet Sen Leverans.
Titta vad hon kom hem med! Passar mig som handen i handsken, jag blev rörd till tårar.
Flickan hade även plockat en bukett ogräs som jag såklart satte i vatten och ställde på utebordet för att minimera risken för allergichock.

I morgon får jag då användning av detta kungliga kort då det är dags för den årliga stadsvandringen med bästa kamraten Ingrid.
Vi åker till stan (Stockholm, inte Enköping!!! som vissa kallar för stad....hrmpffffff) 

Väl på plats så flanerar vi sakta på gator och torg, stannar till och tar en kopp kaffe, flanerar vidare, stannar till och tar ett glas vin, flanerar mera, stannar till och äter en god lunch, flanerar igen, sätter oss på en bänk och glor på folk, äter en glass, flanerar vidare, dricker ett glas vin.....o.s.v så håller vi på till kvällen! Kan bli en del pitstop, ska ju bli kanonväder i morgon också. Då gäller det att hålla både vätskebalansen och blodsockret i schack!

Ingrid har spanat in nåt ställe med vidunderlig utsikt och champagnebar, dit ska vi såklart.
 Den öppnar klockan 17.00.
Det ska bli jättekul! Och såklart är kameran redan nerpackad i magväskan, bilder och reportage kommer såklart i en blogg nära dig!

 

Det är alltid kul när Erika är på besök! Vi satt och tittade på Allsången när hon plötsligt och utan livlina erbjuder sig att fixa till varsin GT.
Se så glad pappa Rudolf blev! 

Nu har vi precis kommit hem från en sen kvällspromenad. Vi gick en lagom runda på en halvtimme och mötte inte en jäkel! Bro är verkligen "Byhålan som Gud glömde" Eller bara så enkelt att folk är kvällströtta och sover. Amatörer!

Ledin på TV, vilken karl! Varför visste inte jag att han skulle vara på Skansen? Skulle varit där såklart och skrålat med! Garanterat!

Nu sover mina sötnosar, borde också göra det. En rolig dag väntar i morgon...

Och för er som undrar hur det går med den inlämnade bilen.....inte hört ett piss nu heller. I morgon finns det risk för mord i Kungsängenområdet....Rolf är på krigstigen!
 
 Godnatt mina vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar