3 juli 2012






Idag har jag varit hos frissan!
Se så glad jag ser ut på väg dit!
Håret har växt som ogräs, en utväxt på 2 cm och så himla solblekt efter en vecka i sol och värme.


Här sitter jag och fånar mig. Jag har bläddrat i alla skvallertidningar, läst överskriften och tittat på bilderna. Kan inte läsa något vidare bra utan läsglasögonen som blir kladdiga av hårfärgningsmedlet.
En tidning höll jag på extra länge med, dom hade ett 21-sidigt bildreportage om Prinsessan Estelles dop.
Tog nästan 20 minuter att studera...sen helt plötsligt så var det dags att skölja ur färgen.


På väg hem, ser glad ut nu med trots att plånboken gapar tom, 895:- fattigare fast då har jag inga gråa hår heller. Smakar det så kostar det! Gustavs senaste frisörbesök var betydligt dyrare 1150:-, men då ingick en planerad tupplur också.
Jag grejar att hålla mig vaken hos min frissa, sova kan jag göra hemma.

Hämtade ut våran stora bil som varit en dag hos Farbror Doktorn. Nu fungerar den igen och vi behöver därmed inte "bara" ha en bil att samsas om.
I morgon ska jag besikta den och jag hoppas verkligen det inte är något annat fel. Jag tycker det räcker med utgifter nu.

Owe och Irene har varit här i kväll. Jag hjälpte dom (som vanligt) med att boka USA-flygbiljetter, hyrbil, hotell och biljetter till någon köra-bil-runt-runt-runt-tävling i Charlotte.
Är det verkligen kul att glo på?
23 oktober åker dom och blir borta 16 dagar.
Avis förstås, men bara på resan, hyrbilen och hotellen. Biltävlingarna kan jag skippa.

Så var det med det!



















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar