3 juli 2012

Flytt!


I morgon är det onsdag den 4 juli och Amerikas nationaldag.
Men även Arne Hegerfors, Tommy Körbergs och Malia Obama fyller år. 


Fast för mina småtroll här hemma i Pettssonska betyder den 4 juli 2012 något annat.
I morgon får dom alltså tillträde till sin gemensamma lägenhet, en stor dag....trumvirvel!
Emilie har för säkerhetsskull skrivit ihop ett s.k  "KÖRSCHEMA", där inte en enda kafferast eller lunchstopp är inräknad.
Hur ska det gå?











Flyttkartonger står lite varstans......














På köksbordet finner man lite matnyttigt som nu flyttar från våra köksskåp till ett annat köksskåp.

Såklart är det Emilies grejer som jag har lånat, köpt eller haft undanstoppat.







Rolf har förberett med målargrejer, maskeringstejp, spackel, Gekåspenslar och rollrar.
Nu blir det några dagars hårt jobb för dom blivande sambosarna och krakenmaken.

Oklart än vilken roll jag kommer att ha i denna renovering/flytt.
Men dricka kaffe är jag bra på! Och heja på andra när dom jobbar såklart, det gillar jag.






Hoppas man får sig en espresso på den här balkongen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar