13 juli 2012

Rätt håll!



Tror faktiskt jag börjar känna mig lite bättre! Känns bra, är värdelöst att vara sjuk. Så trist och tråkigt.
Hoppas jag är på topp i morgon, då ska jag ta mig en stillsam promenad. Inte tal om någon PW när man legat febrig, men i allafall gå en sväng och andas lite frisk luft.

 Rolf handlade lite matnyttigt på väg hem från jobbet. Lite gott och blandat så vi klarar oss över helgen, idag blev det "bara" grillad korv med bröd.


Det var lagom, har inte ätit något sen i onsdagkväll.
Har använt kameran och Iphonen flitigt idag, som vanligt. Gustav har blivit fotat ett antal gånger idag av en uttråkad matte.

Tror ni blir glada av dessa bilder!


 Ett jädra åskväder drog förbi! Jag trodde domedagen var kommen. Fy, vad läskigt!
Det blev svartare och svartare på himlen, allt mörkare....och sen började det mullra, ordentligt!
Min gamla mormor hade sagt så här om färgen på himlen:
"Den var lika svart som att titta en sotare i arslet!"
Henne lärde jag mig mycket kul av, det mesta kanske inte lämpar sig här i tryck.


 Gustav har städat lite i sitt tält.......


 ....plockat i och ur alla sina leksaker. Duktig kisse!


 Vi sov nästan hela dagen, Gustav tätt intill såklart.

 
Här vill Gustav visa sina för dagen väldigt långa framben......


Lite kall mjölk är aldrig fel, helst inte om man får dricka på bordet! 

Nu ska jag strax lägga mig, är inte det minsta trött. Roffsingen sover sen länge, han ska upp vid 8.00 för att åka och sätta ett kök på Lidingö. Kallas byta tjänster på byggspråk. Eller kanske tjänster och gentjänster vore ett bättre uttryck just i detta fallet.
En advokat är alltid bra att ha, och honom ska man vara snäll mot = kökshjälp en lördag!
 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar