16 augusti 2015

Diggiloo2015

Som ni ser av bilden ovan så var stämningen på topp i går. Fyra lössläppta galningar på vift i en slottsträdgård, förenat med ren och skär livsfara.  Finns massor med farliga gupp att snubbla över i en slottsträdgård.
Vi hade såklart jättekul, som alltid! Mycket kändisspot blev det, en efter en rantade förbi oss på våra picknickfiltar placerade på första parkett i gröngräset. Bl.a dom här: Lena PH, Kicken & Noppe, 
Arja S, Gabriel Forss, Bosse Rappne och sen en hel del andra jag inte kan namnet på.


Pavlina fångade dessa på bild Magnus Carlsson, Helena Paparizou och Ingemar Stenmarks lillebror Martin.....skoja!
 

Solen rakt i fejset värmde skönt nästan hela kvällen, var så härligt tills den gick i moln och det blev kallt, rått och ruggigt. 


Farbror på pinnstolen framför oss och med matchande färg på kepsen och stol filmade allt, hela tiden. Vi fokuserade mera på att äta,  dricka och skråla med, bilderna blir ändå så halvtaskiga på detta avstånd.


                                I år var det rosa Diggiloofiltar, fina, värmande och min favoritfärg!


Kvällens rara chaufförer som såg till att deras fruar och fruars väninnor kom fram och åter tryggt och säkert var Jonas som körde oss dit i en bil med KD (korsdrag) Han ville gärna vara med på bild i bloggen och verkligen bad och bönade om det. Klart han får det! Trevlig kille det där!


Emil var så snäll och hämtade oss i en röd fin bil. Tack snälla chaufförer, vänner och alla andra för en magisk kväll och att ni ser till att tant får ut och lufta sig lite.

Just det, kanske ska nämna något om själva showen. Den var som den brukar, väldigt bra fast med några nummer av frågetecken. Bäst på scen var tveklöst Andreas Johnsson och Björn Kjellman.
Schlagermedleyt och Elvismedleyt var kanon, men jag undrar varför inte "Fångad av en stormvind" fanns med när alla andra våra svenska Eurovisionvinnare framfördes. Dålig stil!

Och till alla er som varit oroliga för mig, att jag skulle göra om förra årets kullerstenvurpa och bryta andra foten. Ni kan vara lugna, jag höll mig på benen, var inte ens salongsberusad och kom hem till en ensam och ledsen liten gosig kattkille. Fast killen i bajamajan bredvid mig i paus höll på att välta hela skiten när han skulle buffla sig ur...kunde blivit en riktig skithistoria.

Nu ser jag fram emot Diggiloo 2016.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar