20 augusti 2015

Stella&Mormor


Kanske dags att döpa den här bloggen till endera Stellas blogg, Det handlar om Stella eller varför inte Stella & Mormor. Som ni redan har märkt är det stor fokusering på just denna lilla dam och har så varit sen den 6/9 2014, den dagen underverket föddes. 
 Men som ni säkert förstår så är gullungen det roligaste och mest spännande jag har i mitt lilla oansenliga liv för tillfället. Mormors (inte mommos som man ibland läser, det heter väl för bövelen mormor?) hjärta svämmar över av kärlek till henne. Hoppas det är ömsesidigt. Nog predikat om det. 

Dagen idag har delvis spenderats hos....? Ja, vad tror ni? Stella och Carlos förstås, jag barnvaktade ett par timmar när Emilie var på ett viktigt möte ett par mil härifrån.
Vi gick en promenad för det var sovdags för Stella och sen satt jag ute under parasollet och tittade på henne när hon sov i vagnen i skuggan. Himla fiffigt med inbyggt myggnät i suffletten på Bugaboon. Carlos sov också men han valde att sussa mitt i solen, som alltid.

Nu ska jag strax sova, är som bekant en dag i morgon också. Fredag och mammatajmdag, jippie!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar