30 augusti 2015

MagiskKvällMedCarola

 Som jag förutspådde så blev det en fantastisk kväll på Tammsvik med Carola på scen och bästa vännerna inom en armlängds avstånd.
1200 biljetter sålda enligt den mycket trevlige funktionär eller vad han nu var, iklädd röd väst märkt  "Crew" på ryggen som tog i hand, hälsade välkommen och tjittjattade vänligt när jag anlände strax efter 16.00.
Vilket trevligt mottagande och jag undrade om han verkligen skulle hinna skaka hand med alla gäster,  och det hade han för avsikt att göra svarade han. Trevligt!

En cider, en hamburgare av det torrare slaget och ett bajamajabesök hann vi gott och väl med innan vi drog oss mot scenområdet. Inte mycket folk alls och vi ställde oss längst fram, typ. Ville ha valuta för pengarna genom att både se och höra bra var tanken. Och någongång i livet är man väl värd att hänga på ett kravallstaket?

Carola levererade högklassigt som alltid. Gamla hits, nya hits, låtar från Så mycket bättre, gospel och sen den otroligt vackra sången "Allt kommer bli bra mamma" som hon skrev och framförde på sin mammas begravning. Då var det vattniga ögon på mig och många andra i publiken kan jag lova.

Efter en timme och 45 minuter cirka så var det slut på det roliga och vi och många andra begav oss till schlagerbaren för ett glas vin, eftersnack och span på folk.
Men det ledsnade vi strax på och gick i stället ut och satte oss i friska luften och där visade sig att det hände grejer. Ambulanser i skytteltrafik, slagsmål, elände, fylltrattar och som tur var bra ingripande av vakterna på plats.

Trodde att Carola hade lugna fans i övre medelåldern och att risken för sådana saker var minimala, men så var alltså inte fallet. Hoppade så småningom på shuttlebussen som skulle ta oss en bra bit på väg hem och fick sällskap av Åsa m.fl på promenaden hem från stationen. Skönt att jag slapp gå ensam.

Blev lite bilder, dom flesta har jag fått utav Anne som lyckades bättre med skärpan än jag.





 Nu hög tid för sömn, i morgon väntar nya äventyr. Ingen rast och ingen ro.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar