20 augusti 2015

SåBlevMinSommar2015OchÄnÄrDenInteSlut



  • Sommarens planerade utflykter: Åka Retrovägen, hälsa på Erika i Mariehamn,  åka till Rom och åka till Mopedum Nostalgimuseum.
  • Sommarens utflykter: Retrovägen ersattes av Nostalgibyn i Hosta, Romresan blev en Köpenhamnsresa och bingo! Mopedum kom vi iväg till. Ett rätt!
  • Rudolfs mest sagda ord/meningar till mig:                                                                   1:VASSARRÖÖ? 2: VA? 3: VAD SÄGER DU?                                                                                 Med det vill jag ha sagt att hörapparaterna fungerar ganska så dåligt. Han hör knappt ingenting och det blir en hel del missförstånd. Vissa roliga och vissa mindre roliga.
  • Sommarens impulsivaste inköp: En partycooler att ha på altanen. 
  • Sommarens "vafanhändenudå?: När jag vaknade med kläderna på klockan 9.00 en söndagsmorgon. Just ja, vi hade haft ett lite partaj kvällen innan.
  • Sommarens dyraste utelunch: Hornuddens Trädgårdscafé 185:-, smakar det så kostar det.
  • Sommarens skratt: När Peter satte sönder en stol på altanen. Tur att han inte gjorde sig illa.
  • Sommarens antal sitta-ute-på-altanen-kvällar: Inte många, har varit för kallt och omysigt.
  • Sommarens godaste pizzor:  Disapizzan på Wenngarns Vedugn.
  • Sommarens myskorv: Carlos! Var så underbart att sova med honom i tio nätter, hans snarkande är så sövande och jag sov väldigt gott!
  • Sommarens godaste restaurangbesök: Tabbouli, en libanesisk fantastisk restaurang på Söder. Ingrid bjöd mig på en 16-rätters avsmakningsmeny, jag var mätt en vecka!
  • Sommarens då-var-jag-rädd: När ett åskoväder drog över, tog aldrig slut och jag packade ett överlevnadskit som stod redo i hallen ifall jag var tvungen att fly från mitt brinnande hus.
  • Sommarens myggrapport: Har inte fått ett enda myggbett! Var nog för kallt för dom små rackarna. 
  • Sommarens seglatser med M/S Nari: Inte en enda för mig som glad landkrabba!
  • Sommarens matvanor: En himla rännande på uteserveringar, härligt men kostsamt #yolo
  • Sommarens bästa musikupplevelse: Diggiloo på Ulriksdals Slottsträdgård
  • Sommarens sämsta musikupplevelse:  Saxdals-Elvis, någon låtsats-Elvis som det lät sådär om.
  • Sommarens gullunge: Stella såklart. 
  • Sommarens "dethannviintemed":  Måla huset, renovera färdigt på övervåningen, fixa trädgården, åka räkbåt, Gröna Lund, Skansen, stadsvandring, 
  • Sommarens fryslort: Gustav, som med sin rakade sommarfrissa frös som aldrig förr. 
  • Sommarens goaste äldre dam: Ingrids mamma som blev så glad, tacksam och nöjd när hon behövde hjälp i mobiltelefonträsket.
  • Sommarens det-trodde-jag-aldrig-skulle-vara-något-för-mig:  Tornérspelen på Wenngarn, sommarens varmaste dag. En fartfylld, spännande och skojig kväll i vackra slottsträdgården.
  • Sommarens impulsbokning: En flygresa till spännande mål tillsammans med Anne H i höst.
  • Sommarens klantarsle: Rudolf som lyckades med bedriften att komma sist i familjeminigolfturneringen...han surar fortfarande!
  • Sommarens bästa selfie: När vi var på fina Kungsbyns Djurpark och jag tog en kamelselfie med kamelen Pavlina.
  • Sommarens moppegubbar: Micke och Rudolf, stolta ägare av varsin veteranmoppe och vi känner dom inte.
  • Sommarens glädjeskutt: När en ny fin Juramaskin gjorde entré här hemma. ÄNTLIGEN gott kaffe igen.
  • Sommarens bästa inköpstips:  När Anne H visade mig sina nyinköpta Rock Springskor. Jag beställde ett par likadana bums och sen dess är skavsårsplåstren ett minne blott. Vilka skor!
  • Sommarens långa väntan: På sommaren! När kommer värmen, solen och sköna varma sommarkvällar? I augusti dök plötsligt sommaren upp som gubben i lådan, och jag hade semester.
Annars så har denna sommar förstås varit den mest fantastiska, roligaste, spännande, skojigaste på många år.
Min första sommar som stolt mormor till världens vackraste solstråle Stella. Vi har haft så kul tillsammans och jag mår så bra tillsammans med denna lilla glädjespridare. Hoppas att vi får många, många fler somrar tillsammans. Jag vill göra så många roliga utflykter med denna underbara lilla varelse.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar