2 augusti 2015

UtflyktHornuddenBraDag


I dag kände vi att vi var tvungna att hitta på något. Är så trist att bara vara hemma och glo. Dessutom älskar Carlos att åka bil. Vill inte att ha ska ha tråkigt när han är hos mormor och morfar. Han skuttade glatt in i bilen och la sig tillrätta och tvärsomnade.
Jag hade googlat på trädgårdsfik och hittat Hornudden som ligger i Strängnästrakten.  På bilderna såg det så mysigt ut och såklart var hundar välkomna. Hornudden är en kravmärkt och ekologisk restaurang/café som ligger vädigt fint precis vid vattnet.
Tittade snabbt igenom menyn när vi kom och Rudolf beställde medans jag och Carlos satte oss vid första lediga bord.


Vi valde att inte sitta så nära vattnet eftersom oroliga hundmormor var rädd att kopplet skulle gå av och Carlos skulle hamna i spat.


I väntan på maten åt vi sallad, gott bröd och läskade oss med lättöl respektive vatten.
Carlos verkade sugen han med, men han fick nöja sig med vatten.


Rudolf fryser trots att solen tittade fram emellanåt.


Här är min mat, minizuccini, tomater, kantareller, rödbetor med risotto inunder. Fantastiskt gott!
Men jag kan tycka att det var en aningens saftiga priser, 185:- kostade min lunchtallrik. 
Men då ingick en vacker blå ätbar blomma förstås.


Maken åt rökt hjortstek, massa grönsaker och matvete. 
Han var väldigt nöjd han med men priset....165:- fast å andra sidan fick han en rosa ätbar blomma!


Helt plötsligt blev det kolsvart på himlen, det började blåsa och oväder var på ingång. Vi hade precis köpt kaffe och hann slänga i oss det och ta lite hastiga bilder innan vi gick till bilen för att för femtioelfte gången denna sommar slippa bli dygnsur.








Hornudden var ett fint utflyktsmål som jag rekommenderar, minus för priserna dock hälsar Snål-Ove.

Whohoooo, nu börjar Beck och jag som har turen att ha lite ostbågar kvar i skålen sen igår, så där härligt sega som jag älskar. Blir en bra kväll!

Här kan ni läsa mer om Hornudden:



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar