21 mars 2016

BraDagFullFart



Den här dagen har gått i farlig fart som alla andra dagar.  Gick upp tidigt, redan vid 7.15 hade jag bytt sängen mot soffan och Nyhetsmorgon.
Ganska skön mjukstart på dagen med lite frukost och tv-tittande. Fast man får inte direkt ligga speciellt länge, Gustav ska nämligen in-ut-in-ut o.s.v hela tiden. Kissen verkar ha svårt att bestämma sig.

Hade ett inbokat medarbetarsamtal med chefen vid 11.30, det gick bra. Inga konstigheter alls, bara att babbla på i ren Ewa-anda.
Eftersom vårat avtal med Kommunal är långt i från klart så fick jag inget besked om eventuell löneökning. Brukar bli några välförtjänta korvören i alla fall som man kan festa loss på sen när dom dimper ner i klumpform retroaktivt.

Från den ena dejten till den andra, nu var det lunchdejt med Catta. Vi hade planerat att äta på Vina Deli eftersom vi var sugna på deras fantastiskt goda caesarsallad med räkor.
Vet inte hur vi ska tolka meningen den lilla servitrissan sa när hon plockade våra tallrikar efter vi hade ätit klart. Hon sa nämligen "Här var det renslickat!"
Är det bra eller dåligt? Är vi matvrak? Eller är det bara positivt eftersom vi gillade salladen?
Här var det renslickat....hhrrmmmmmmmmm?!
Va faen? Det var ju gott och vi var hungriga, ska det vara så svårt?

Nästa stopp på denna turné var Kungsängen. Carlos skulle till veterinären för att kolla nosen som såg lite skum ut. Jogge var hemma med en hostig Stella som nog gärna hade velat följt med till veterinären och hjälpt till på sitt lilla sätt.  Men såklart var inte det så lämpligt. Röjar-Ralf på en veterinärklinik var en utav dom sämre kombinationerna skulle jag tro.

Mormor ryckte ut och sällskapade med Stella den stunden pappa Jogge och brorsan var borta.
Vi sjöng, sjöng, sjöng och sjöng ännu mera. Hon gillar verkligen när jag sjunger. Slutar man så är det direkt "mea" eller "ma" som också betyder just mera.
Efter att ha sjungit hela min repertoar arton gånger var jag torr som fnöske i halsen. Så då tog vi en "aguapaus" Stella pratar mycket och helst på spanska. Jag har lärt mig agua i alla fall, bra början.
Vi satt på golvet i köket och skålade i agua. Sen sjöng vi igen, alla sånger för början.

Måste nog införskaffa en sångbok så jag har lite fler att välja på, helst sånger med rörelser. Det gillar hon, man märker direkt vilka sånger dom sjunger på förskolan. Idag sjöng vi huvud, axlar, knä och tå och hon viftade duktigt och pekade på rätt kroppsdelar. Själv hade jag lite svårare för just det momentet.
När ordinarie vårdnadshavare efter ett par timmar kom hem med en trött och vinglig Carlos så åkte jag hemåt. Hade ju lovat mamma att hjälpa henne också....jag har som ni märker en del att stå i.
Men som tur var så avböjde hon hjälpen och jag kunde istället åka hem till en kisse som varit ensam sen 11.00.


Här har vi sångfågeln som just på den här bilden ritar. Ska väl så småningom börja introducera
(läs: hjärntvätta) henne med schlagerlåtar. 
Frågade häromdagen om vi ska gå på mello nästa år. Hon svarade med klar och tydlig stämma:  JA!
Sen frågade Jogge om dom skulle gå på Summerburst och hon svarade JA även på den.
Ska vi gå på Operan Stella? Svaret var såklart JA. Musikintresserat flickebarn som ni ser.


 ROLINSTVÄGEN? Feladresserat på Rudolf senaste Moppetidning. 
Vi bor sedan 31 år på GINSTVÄGEN


 Pastagratäng idag, fantastiskt gott och jag orkade bara en tredjedel. Kommer definitivt göra den flera gånger.

Nu är jag trött, har ju inte vilat ett någe idag. Men det gör inget. Får man chansen att umgås med barnbarnen så är det så mycket roligare att göra det än att dröna i soffhörnet.

Godnatt!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar