8 mars 2016

SkojSpökBlåttPåJobbet



I går när jag klev in på min avdelning på jobbet så trodde jag först att jag gått fel. Det hade skett en ommöblering och det var fantastiskt fint.
Det var så hemtrevligt, mysigt och genomtänkt. Bra jobbat kompisar!

I mitt postfack skymtade jag något färgglatt. Mina vansinnigt skojfriska kollegor som jobbar dag/kväll gillar att busa med mig och dom vet vad jag INTE uppskattar.
Just därför hade dom hittat den perfekta "gåvan" till mig.....kolla på den här otäckingen:


Ni vet sådan här gammal grytlapp som hängde i var mans (kvinnas!) kök för hundra år sedan. Så jäkla vidrig! Ser ut som Jack Nicholson i The Shining...typ! Hon fick ligga med fejset ner i mitt fack resten av natten och faktiskt resten av sitt liv.
Hörde talas om några nyinkomna brutalt äckliga dockor också på morgonrapporten, få se var dom har gömt dom i kväll. Haha!

Annars så pratar vi mest om den blåa lilla flickan som håller till på jobbet. SOM TUR ÄR har jag aldrig sett henne men många av både boende och personal ser henne titt som tätt. Vi har boende som vägrar ligga i sina sängar p.g.a denna flicka som redan ligger där och ibland på nätterna släpper tanterna ut den blå lilla flickan i korridoren m.m. En del vägrar gå in på sina rum för den blåa flickan är där inne. Kan omöjligt vara en tillfällighet, alla beskriver henne likadant.

Vore väl okej om hon var söt men enligt personalen så ska hon se citat helt creepy ut i ansiktet, som död ungefär. Fy fasen, vill inte stöta på henne i mörkret.
Ooops! googlade precis creepy för jag var osäker på stavningen...ett tips: Gör inte det, kom upp en del inte så angenäma bilder på skärmen.

Nu dags för middagsstök, idag blir det fisk. Recept B, exotisk fiskgryta ur matkassen. Få se hur det tas emot, Rudolf har något emot just ordet exotisk när det gäller matlagning. Han hävdar nämligen att alla sådana recept innehåller kokosmjölk som han inte gillar. Men se det gör inte denna lilla gratäng.
Återkommer!










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar