25 mars 2016

EnLångFredag


Inte lätt att vara viktväktare med halvtaskig karaktär i påsktider. På jobbet fullkomligt svämmar det över av godis. Istället för att som alltid gå en kolla-till-läget-runda hos dom boende när man stämplat in så får man ta sig en sätta-på-locket-och-gömma-alla-påskägg-runda. 
I går gick det åt skogen, käpprätt! Slank ner både en, två, tre, tio Dumlekolor och skumsvampar. 
Har förresten aldrig arbetat på ett ställe där det finns så brutalt mycket godis, alltid!
I förrådet hittar man kilovis med choklad, smågodis, kolor, Ahlgrens bilar, lakrits, Twist och allt annat som är gott. Det gäller att hitta en anledning att INTE slinka in i det förrådet.
Frukt däremot är det ganska torftigt med, borde vara tvärtom.


Passar grannens söta lilla norska skogskatt i helgen. Hon ville inte vara med på bild i går kväll när jag var och mockade i lådan och fyllde på mat.


Sen måste jag även blunda när jag besöker katten. Min granne verkar nämligen har förkärlek för otäcka masker, konstiga gubbar och andra obehagligt stirrande typer.

Idag när jag kom hem från jobbet så var jag så slut så jag somnade med tekoppen i handen och Gustav i knät. Tur att det inte var tvärtom. 
Var skönt att vakna sju timmar senare i sängen och känna sig skapligt utvilad.

Rudolf skulle åka till Matvärlden för att handla till söndagens påskmiddag med familjen.
Jag valde att hoppa i brallorna snabbt och följa med, 
mest för att försöka förhindra att han skulle go bananas i delikatessdisken. 
Det finns ju så fantastiskt mycket gott där och han brukar vilja köpa det mesta. 

Var nog tur att jag var med, annars hade det säkert hamnat mycket mer i kundvagnen än det gjorde. 
Han körde en luring och skyllde på Jogge, "Jogge tycker om såna här korvar!"
Vi handlade bl.a modifierade lammracks, korvar, kycklingspett och kycklingvingar/ben.

Kycklingen har vi just dinerat och jag konstaterar att min make förvandlas till en grottmänniska när han äter dessa kladdiga kycklingvingar och ben.
Har aldrig förstått det där med att slita, smaska, gnaga och bli vrålkladdig för att sen inte ens bli mätt.
Är ju minimalt med mat på dessa, så mycket jobb för lite mat. För att inte tala om bur det låter?
Jag valde istället två bekväma kycklingspett bbq som var jättegoda.

Annars är det mest skit, det har hänt något med min hälsena, endera har inflammationen tilltagit eller så har det förvärrats pga något annat. Jag har förbannat ont i alla fall och borde nog valt att stanna hemma i natt från jobbet. Hoppas på det bästa att smärtan avtar och inte hälsenen springer i väg.

Nu ska jag fortsätta titta på när Rudolf städar. 

 GLAD PÅSK! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar