23 mars 2016

SlutPåVilan



Då var den här långledigheten över, dags att skärpa till sig och återgå till arbetet klockan 21.00 i kväll.
Har haft en väldigt skön och avkopplande ledighet och nu känns det som jag ska mäkta med 3,5 veckas jobb = 15 nätters jobb tills det är dags för långledighet igen.
Gillar mitt schema och framförallt gillar jag min långledighet. Den behövs för mig som gammal och grå för att just ladda batterierna och orka komma igen.

Jag har bl.a hunnit med detta under min niodagars ledighet:
  • Umgåtts och pysslat om den nyopererade lilla frallan
  • Haft skoj och lekt med Stella
  • Träffat mina söta barn
  • Umgåtts med maken
  • Njutit av Niklas Strömstedt och sovit på hotell
  • Ätit smörrebröd
  • Svullat trerätters på Börsen
  • Druckit vin mer än en kväll, men inte fler än tre.
  • Varit på bio
  • Besökt mamma
  • Myst och passat upp på Gustav 
  • Haft medarbetarsamtal med chefen
  • Lunchat med Catta
  • Ätit på restaurang med ett gäng kollegor
  • Bloggat minimalt
  • Sovit gott
  • Ätit sushi
  • Gått upp ett halvt kilo
Sista punkten var väl inte den roligaste, men lätt hänt när man frilansar med middagar på stan. Fixar det till nästa vecka, nemas problemas.
Idag ska jag handla med eller åt mamma. Vet inte om hon orkar åka med till affären, vi får se.
Ska först äta lite lunch innan jag åker och kollar dagens status på henne.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar