14 mars 2016

JagÄrBästIafNästanGuldSilverBrons


Måste såklart redovisa hur det gick för er lilla favorit i dom "tävlingar" jag varit med om och gissat resultaten under Melodifestivalcirkusens 6 veckor.
Ni känner väl mig? Vann den ena, kom tvåa i den andra och på delad tredjeplats i den tredje.
Tur, skicklighet, nedförsbacke, medvind eller flax kalla det vad ni vill!


  På facebookgruppen Martins Mello kammade jag hem segern.



 På klubbens sida där det är minst 200 personer som deltar fick jag dela på bronspengen med sju andra.
Bara 4 ynka poäng från guldet. Kan tycka om jag får vara lite gnällig att jag skulle stå först av alla treor. Anledningen till det är att jag är den ENDA som satte alla (19 poäng) i två delfinaler. Det smäller högre säger det giriga fruntimret. Nu vinner man inga jorden-runt-resor baklänges skulle jag tro utan det är väl äran man får stoltsera med tills nästa år.


Sen den traditionella tippningen som sker på Restaurang Maestro under hyfsat vinintag, middag och peptalk.
Där kom jag tvåa, klart den långväga Boråsaren Jasmine satte tre rätt. Grattis!

Vem som kammade noll poäng i sällskapet får ni lista ut själva. Tur att det inte var i skidskytte eller någon annan sport där deltagarna har skidor på fötterna. Heja Norge! Schlager är dom inte riktigt lika flinka på.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar