7 mars 2016

NyVeckaKulVeckaMelloVecka



Äntligen måndag och äntligen är veckan här som jag ser fram emot nästan mer än julafton. 
Melodifestivalfinal på lördag och vi är peppade, i alla fall Anne och jag. Skulle tro att resten av line-upen också är det.

Men det börjar redan på fredagen då Richard Herrey bjuder in väl valda personer till Hard Rock Café för en s.k Uppvärmningsmiddag inför lördagens final. Såklart blev Anne och jag inbjudna och vi var inte speciellt sena att tacka ja.
Det blir middag, schlager, säkert karaoke (som jag ska försöka hålla mig långt ifrån, håll i mig hårt Anne!) och ett ypperligt tillfälle att träffa likasinnade nördar och framtida vänner.
Vet att det kommer bli superskoj och jag vet även att jag kommer vara förbannat trött dagen efter. Vi avstår därmed den efterföljande utgången till gayklubben Candy efteråt, fast det hade varit fan så kul!
Man ska aldrig säga aldrig, vi kanske faller för grupptrycket. Tycker det låter spännande!

På fredag fyller även min förstfödda dotter år, lite kaffe hinner jag med innan jag hoppar på pendeln mot stan. Tänk att man ska på lokal och frottera sig bland kändisar.....haha!

Bara roligheter utom på torsdag då en för mig väldigt liten och nära krabat ska genomgå en operation.
Blir en jobbig dag för oss alla men jag vet att det kommer gå bra men såklart förbaskat jobbigt och tankarna flyger i skallen.

Här kommer lite framrotade bilder från tidigare parkettplatser på finalen

2012 och Helena Bergström var en utav programledarna


 2013 och självaste Carola drog till sig Nova för en groupie. Kolla flickorna i bakgrunden....glada!


 2014 och en suddig bild när vi slurpar i oss varsitt glas gott innan vi intar våra kanonplatser.




 Lite aktivitet på sociala medier är ett måste förstås




 Och vinnaren var ingen överraskning. Måns såg till att vinna hela klabbet. Och jag får därmed två veckors semester i maj och kan uppleva ESC på nära håll. Väldigt nära också....











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar