17 juli 2013

Det sista Siv sa igår kväll innan hon lämnade över avdelningen till mig var: Jag har strött ut lite John Blund sovsand här i kväll, hoppas det funkar.
Och som det funkade! Varför har vi inte tänkt på det tidigare? Jäklars, vad det snarkades i varenda säng, även i dom mest otippade!
Fantastiskt! Den där John Blund är en hyvens kille!

Som tur var verkade inte sanden på varken mig och Anna-Greta, vi var som vanligt extremt pigga och hade mycket att prata om. Hon gick dessutom som på nålar över att få det där telefonsamtalet på natten, som jag förstår att man längtar efter.
Dottern går i väntans tider och skulle kunna pluppa ut bejbisen i vilken sekund som helst.
Men inget hände i natt och hon får vänta ytterligare någon dag.....och natt eller i värsta fall flera.


Post it-lappar är kul! Speciellt såna med mitt namn på. Patrik, gårdagens köksa hade bakat en sån förjävlagod kladdkaka MED chokladbitar i. Och som den trevlige kille han här tänker han på nattpersonalen, jag delade naturligtvis med mig till Anna-Greta och vi fikade i vår fina trädgård i skön sommarvärme.

Nu är jag ledig i natt och sedan kör jag sista racet med tre nätter på raken. Sen, SEN får även jag kalla mig semesterfirare!
Längtar faktiskt lite trots att jag stortrivs på mitt jobb, men kropp och knopp skriker efter vila...
Det tar att jobba natt och dessutom på en demensenhet.

Peace out!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar