20 juli 2013



Medans jag sov skönsömn efter nattens arbete så var resten av familjen, utom Erika som är bortrest, ute på böljan den blå.
Carlos gjorde debut som skeppshund! Och som han hade gjort det!
 Inga problem alls enligt övriga matroser, piloter och hopp-i-land-kallar på den 54-åriga antika mahognykryssaren vid namn M/S Nari.

Vid Skoggarn hade dom kastat ankare och klev ner i det 19-gradiga vattnet. Alla utom Rudolf badade och hade jag varit med hade jag definitivt inte heller badat. 19 grader! Min smärtgräns går vid 25 grader och helst då i ett böljande salt, turkost hav med lång varm sandstrand, palmer och en väntande paraplydrink vid solstolen.

Tiggde som den tjatiga morsa jag är till mig lite Iphonebilder från Emilie. Jogge hade kameran med sig och har massor med sköna stilstudiebilder på debutanten.

 Kolla tungan!

 Carlos kröp själv ner i väskan före avfärd från Norrboda...kanske var rädd att inte få följa med.
 Ingen flytväst på, den var på tork efter att Carlos var som en fisk i vattnet och simmade som en tok.
Finaste Carlos, vad jag tycker om dig!




Snart dags för sista natten på 33 dagar!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar