20 juli 2013

Musslor, bubbel och rutiga shorts!



Godmorgon!
Nyss hemkommen från jobbet och jag är inte lika trött som jag var i går morse samma tid. Då höll jag på att somna i bilen, livsfarligt!
Är alltid tröttast första natten, sen blir det bättre och bättre.
 Bloggade dåligt i går, skyller på att jag sov ända till 15.30 med bara ett avbrott för utsläpp av katt samt kissning av matte.

Vi åt världens godaste mat igår, som alltid när mina gästkockar rör i grytor och hackar lök här hemma.
Jag åt för första, men absolut inte sista gången blåmusslor, en förjävlagod Moules Marienìeres.
Musslor frästa i vitlök, schalottenlök, cayennepeppar, vitt vin, grädde, persilja m.m.
Ojojoj! Den såsen gick inte av för hackor! Slörplade i mig rubbet med hjälp av en kombination av  sked, musselskal och baguette!

Slänger in lite bilder från kvällen. Säkert i en endaste röra, som alltid när jag är i farten.


Här ligger dom små liven och väntar....på att kolavippen...grymt men gott.


 Räkorna räckte såklart till Gustav


 Carlos fick ett nytt tuggben av mormor, nu har han åtta stycken!
Siktar på tvåsiffrigt innan semestern är slut.

 
 Rolf var på ett ovanligt förträffligt humör och korkade upp champagnen i sina semesteranpassade rutiga shorts av tajt årsmodell. 
Sen körde han en gammalt säkert partytrick: 
"Hur många vindruvor har jag under överläppen och i så fall, vilken färg?" Emilie log sitt allra finaste leende, som hon lärt sig av sin vackra mor.



 I väntans tider, får man börja snart?
Kallt är det också, svärmors stickade Olle fick komma ut och lufta sig litegrann.
 Glad blev han för det.


 Jogge försöker stilla Carlos som är i stort behov av vila.


 Vi saknade förstås Erika!!!


 Nu hugger vi in!


 Snabbtinade kräftor och tjusigt bubbel. Jag höll mig till kranvatten.

Supergott var det och vi blev mätta. Slapp disk och röjning också
 eftersom jag precis i det ögonblicket var tvungen att åka till jobbet.
Tack snälla Emilie, Jogge och Carlos för god överraskningsmysmiddag.
Jag stod mig på den hela natten, åt bara två bananer och två nektariner.

Nu måste jag sova!
Godnatt!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar