14 juli 2013

Svull på Grand



Herregud! Vad mätt i magen jag är! Grand Hotels Afternoon Tea var fantastiskt!
Sällskapet var fantastiskt ALLT var fantastiskt!
Första gången jag trampar in på just det här hotellet, vi gick raka spåret till damtoaletten.
Trevligt ställe med väldoftande tvål och gratis handkräm, guld, jättespeglar, lampor, fina soffor och tjock heltäckningsmatta.
Här inne har säkert många celebriteter kissat, kanske till och med gjort nummer 2.
Var bara tvungen att hala upp Iphonen....jag vet...skittramsigt men jag var inte ensam om att fotografera, en och annan tjones gjorde exakt likadant.

 Utsikt från toalettstolen, gulligt litet handfat.
 Hoppla, här sitter jag...!
 Här är vi.
Ingrid provsitter den vadderade guldstolen


Det efterlängtade bildregnet kommer här:








Rosa bubbel...slurp, goda snittar, inga snattar, passionsfruktscurd....slurp!, rört smör....slurp, vispgrädde, färskost, hallongojs, två olika scones, små bakelser jag redan glömt vad det var men ni ser ju själva.....magiska!


 Jag drack fyra koppar förjävla gott te! Servicen var otrolig, Kungaporträtt på väggen och halleluljha!


Rullade för säkerhetsskull in ett varv till på Ladiesroom efteråt. 
Lite mer gratislotion på tassarna var vi väl ändå värda.

Sen en promenad genom Kungsträdgården där vi råkade snubbla över varsitt glas rosé. 

Oj, vilken trevlig eftermiddag, tack snälla Ingrid för fin och dyr present!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar