29 juli 2013



Vi lämnade sjukstugan och vår deppiga kisse för ett miljöombyte. Hamnade i Sigtuna och en liten fika på Tant Brun. Ett säkert kort. Men jag vet inte om jag håller på att bli gammal, blev vansinnigt störd på ett sällskap bredvid oss.
Ena ungjä...ln var en bortskämd och förbannat pipig en. Inget var bra, han ville inte ha kanelbullen han nyss beställde, sen heller inte Coca Colan. Mamman sprang och ändrade beställningen, flera gånger och trots detta var han inte nöjd utan skulle ha sin mormors macka i stället.
Och jorå, det fick han! Fast det gnälldes ändå, skrek och gapade. Fri uppfostran eller fri från uppfostran, det är frågan.

Våra räkmackor var goda, men 98:- vette sjutton om den var värd. Märker nu hur gnällig jag låter.......
F´låt! Men just nu är jag förbannat deppig och låg....Gustav och jag håller på att bli galna, det jag försöker roa kissen med dagarna i ända är avleda, gömma godis, avleda, bära och sova.


Emilie har några få dagars semester kvar medans Jogge har börjat jobba igen. Hon och finaste grisen Carlos kom en stund på förmiddagen. Då blev vi lite gladare för en stund. Fast just då passade Gustav på att sova såklart.


 Nu ska jag sova ett par timmar, förhoppningsvis längre. Vi sover i skift Rolf och jag. På fredagnatt kanske Gustav äntligen får sova ute på sin favoritplats. Jag vet att ni håller tummarna!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar