8 juli 2013

Gråt och båt

Känner mig som en ny människa nu när man har fått håret kapat och färgat. Var dessutom skönt att återse Monica efter hennes sjukdom. Hon är på bättringsvägen men har en bit kvar till 100 %.

Gjorde en väldigt god blomkålsgratäng idag. Var extrapris både på blomkål och basturökt skinka i bit på Willys. Slog till på bägge två och maken åt som en grottbjörn, herregud vad han smaskade......grrrrr!

Tittade på mitt nya favoritprogram Djurakuten nyss, dubbelavsnitt i kväll och jag grät som vanligt.
Dels över att djuren är sjuka, har ont, och inte kan berätta och dels över att dom blir friska och glada över att få bli utskrivna.
Idag handlade det bl.a om en upphittad, påkörd stackars katt. Hittade dom Inte ägaren så måste han avlivas. Som tur var så fick dom tag på matte och katten opererades för ett fult benbrott.
Matte blev jätteglad när hon fick återse sin Torsten, och jag håller tummarna för att han var försäkrad.

Sen blev det tårar för att ett gäng mopsvalpar på 9 veckor skulle besiktigas, herregud vilka sötnosar.
Man blir ju tårögd och jag längtade ännu mera efter Carlos såklart. Dom påminde en del om honom, mops och frallor är lite lika. (fast frallor är sötare....)
Finns det något underbarare än valpar och kattungar? Icke! Om ni frågar mig.

Nu tittar Rudolf på "Skepp ohoj" ett båtprogram på ettan. Och som han tittar! Nyss var det lite vackra träbåtar i bild och ett sånt där härligt lite ljudlöst stön hördes från soffhörnet. 

Imorrn är jag ledig...hela dagen. Det enda som står på dagordningen är dammsugning med krökt rygg.
Gustav gick nämligen in under soffan och kom ut som en grå, lurvig oigenkännlig katt.
Så dammigt var det alltså där inunder! Nös gjorde han också....
         Gustav i kvällsolen
   Köpte lite schyssta lökar från skånska Åhus.
Längtar efter min lilla kille, tänk att han växer så det knakar! Här är han ynka 10 veckor och såklart världens åttonde underverk.











1 kommentar:

  1. Snygga lökar från finaste, bästa Åhus så klart! :)

    SvaraRadera