22 juli 2013

Orolig igen då!



Oron gnager igen, Gustav mår inget bra. Han har sovit nästan hela dagen, inga konstigheter.
Det gör han ofta nu när det är varmt och han tillbringar nätterna utomhus. Men det som oroar mig är att han haltar mera nu i kväll än i morse. Verkar stel i bakre delen av kroppen.
Tror efter det vi klämt, tittat och känt på tass och ben att det inte är något fel där, utan i ryggen.
Kan han ha blivit påkörd? Han reagerar när vi tar bak på ryggen.
Fast borde han inte vara mer dålig då? Han äter, hoppar upp i sängen, spinner och har varit ute.
Men nu i kväll kissade han på lådan....händer aldrig!
Är han likadan i morgon ringer jag såklart till veterinären, det sista jag vill är att han ska ha ont, min finaste lilla fis.

 I kväll så åkte vi till Sigtuna för att miljöträna Carlos och äta glass på Våfflan. Fast först så blev det en omgång minigolf.
Stand in för Jogge som är på resande fot var Micke, och han visade sig att han vara bättre än både Rolf och Emilie på minigolfen.
Jag valde att vara med Carlos istället, tyckte att motståndet var lite väl klent...haha!

Det blåste en del i Sigtuna och det var skuggigt vid golfbanan. Riktigt kylslaget emellanåt.
Carlos och jag tog oss en promenad längs stranden och sen slog vi oss ner i gräset där solen fortfarande fanns och tittade på när det spelades golf.
Bilder kommer här:

 Mycket spännande med sjöfåglar, tycker Carlos och vänder dom ryggen
 Spelas för fullt
 Vi tittar på och myser i solen
 Passande fotbeklädnad för idrottsliga evenemang?
OBS: smygfoto förstås
 Micke vann!
 Och Carlos mumsade på gräset
 Lite kul med golfbollarna.....

 Ska vi åka hem snart? Jag kör gärna!
 Glass på bryggan. Carlos charmade alla förbipasserande såklart. Micke funderar också på att skaffa hund, en riktig tjejmagnet. Man har väl sett filmen Hundtricket?!
 Men har ni sett! Kvällens line up och Rolf sa inte ett skit om att vara med på bild.
Fast ser han inte lite ut som han fryser?
Måste bara berömma Carlos! Han är enastående duktig. Lugn, finner sig att vara med, harmonisk, trygg, drar inte, går fint i sin sele med koppel, lyder, tigger inte, inte rädd för något, nyfiken. 
En fantastisk enkel hund att ha att göra med!

Ska lägga mig nu, är trött så här första semesterdagen, sen är jag förbannat orolig över kissen.
Håll tummarna att han mår bättre i morgon är ni söta.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar