21 juli 2013



Sen söndagkväll och jag summerar dagen med ett ord...semester! Emilie, Jogge och Lill-Fisen kom på middag precis i samma ögonblick som matchen mellan Sverige och Island var över.
Ganska trist match, Sverige var ju överlägset bäst. Heja! Tror ni kommer spela final snart. Känns så.

Vi grillade pichana, majs, sparris och lantbröd. Emilie gjorde en supergod potatissallad som innehöll potatis?!(åh fan), ruccola, rödlök, parmesan, körsbärstomater, balsamvinäger och olja.Kanske något mera, vad vet jag?
 Vi....hrmmm jag! festade loss på Maria Montazamivinet som var väldigt gott och lättdrucket.
Det kommer jag beställa snarast....och Ernstvinet förstås!

Till efterrätt så var det sockerchocken from hell, nämligen en Pavlovatårta. Varken Jogge eller Rudolf äter maräng så....mmmmm, det blev några bitar till dom taniga flickorna med extremt smala midjor....eller kanske inte.
Men satan i gatan vad gott det är, PAVLOVATÅRTA! Har ni inte provat det förut så gör det, snarast, helst igår.
Världens lättaste tårta att göra, jag lovar.
Bilder kommer här, håll i hatten för nu går det undan:


 Hittade en övervintrad amerikansk servett från min USA-resa -09, det ser bra ut!
 Carlos kan sova i vilken ställning som helst..

 Trötta fisen och en sockerchocksglad semesterflicka!
 Vackert så man blir tårögd......


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar