20 april 2015

EwaHasLeftTheBuilding



Godmorgon vänner!
Idag hände något helt otippat och sällan förekommande, jag sov över den obligatoriska 11.45-pinken!
Vaknar ALLTID just den tiden när jag har jobbat för att gå på toaletten, men icke i dag. Något har hänt? Eller så var jag bara totalt jäkla slutkörd efter tre nätters arbete. Och nej...jag hade inte kissat i sängen heller.

Nu väntar några dagars extremvila och återhämtning känner att jag verkligen behöver det. Det tar hårt på krafterna både psykiskt och fysiskt att jobba på ett demensboende.
Man är kort sagt, helt slut skallen när man åker hem på morgonen. Det tror jag dom flesta av mina kollegor kan skriva under på.


Muntrade upp mina bästa kollegor med en liten hälsning till dom i morse på whiteboarden.
Slog på stora trumman och ritade en glad sol också, ser ut som en treåring gått lös med pennan. Jag är inte så duktig på att rita, jag vet!
Senare såg jag att min hälsning uppskattades då jag hittade den här bilden på facebook. Gulligt!


Finns en till i familjen som inte är världsmästare på att rita. Nämner inga namn men ovanstående något oklara klotter ska föreställa en...... papegoja. Vi skrattade länge åt just denna papegoja med snabel mitt i fejset, oklart om det är en amazonpapegoja eller en kakadua?! Vad tror ni? Älskar spelet Ryktet går, garanterat skrattfest!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar