21 april 2015

HäjHöpp



I dag kommer tant garanterat behöva en powernap på eftermiddagen, Har varit vaken sen 6.05 då Gustav kommer inspringande och jamar högt. Tror han ville berätta att pappa hade åkt till jobbet.
Var bara att på stapplande värkande ben och fötter kliva upp och eskortera honom till matskålen.

Klockan 7.00 sa jag hej då till min lilla bil när jag lämnade den till en trevlig prick på Anders Bilplåt.
Oklart om det var självaste Anders himself,  han presenterade sig aldrig.
Bilen ska repareras lite i bakdelen då husse hans backade rakt in i en annan bil för dryga månaden sedan. Kvitterade ut en hyrbil, en vit fräsig Skoda Octavia av kombivarianten som nu ska få agera stand in ett par dagar.

Försökte somna om när jag kom hem, var omöjligt så nu sitter jag här i soffan och gäspar med tekoppen i handen.
Ska strax ge mig ut på en stillsam promenad med Emilie, Stella och Frallkillen. Vet inte hur långt det blir p.g.a. diverse krämpor söderut i kroppen.

Tittar på Nyhetsmorgon som alltid. Alltså allvarligt, vad händer i världen? Detta var vad som togs upp på nyhetssändningen 9.00:

Fartygskatastrofen utanför Sicilien, 900 döda
Kriget i Jemen, i går dog 28 människor och över 300 skadade
Oskar Gröning som var en kugge i dödmaskineriet i Auschwitz,  nu är han 93 år och ska ställas inför rätta anklagad för mord på över 300 000 människor.
Kackelacksinvasion i lägenheter i Sverige, en avsevärd ökning de senaste åren.
Nynazizter som genomförde en aktion på en skola i södra Sverige

Väderleksrapporten var i alla fall roligare, det blir sol och varmt dom närmsta dagarna. Alltid något att glädja sig åt.


Gustav på en utav hans favoritplatser, julmattan. Vill inte lägga undan den trots att det är långt till jul.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar