17 april 2015

PetterssonsKöttfärssåsChallange2015



Helg igen och jobb för mig, jippie! Så himla skönt att få tillbringa hela dagarna i sängen passar mig utomordentligt.
Fast det är inte hela sanningen, lite aktiviteter ska jag nog allt hinna med om jag bara masar mig ur min sköna säng.
På lördag tror jag visst det var någon form av sammankomst för Rudolf och hans syskon nere hos brorsan Ulf. Frågade Rudolf igår men han hade ingen större koll på det. Han såg förvirrad ut och ställde motfrågan "Va, var det på lördag?" när jag frågade honom. Får väl kolla upp med någon mer insatt, finns en del syskon att välja på.

Söndagen kommer gå i stridens hetta. Vi ska för första gången anordna:

Petterssons Köttfärssås Challange. 

Deltagare för detta stora evenemang är världsmästare på att laga köttfärssås enligt dom själva så då kom vi på att en tävling vore på sin plats.
Vi har efter noggrann eftersökning och annonsering valt ut en oberoende, neutral (pyttsan!) jury bestående av 5 kanske 6 personer. Osäker på den sjätte eftersom denne är vegetarian, verkar dumt att äta köttfärssås då. Tävlingen kommer gå till så att dessa jurymedlemmar får provsmaka på såserna som är märkta med nummer 1-4 och sedan rangordna på något vis som jag inte tänkt ut än. Sätta poäng helt enkelt, lite som i melodifestivalen...och tolvan går till...? Ja, ni hajjar!
Sverige vi har ett resultat kommer jag som enväldig domare förstås utbrista när segraren ska koras och helst innan den mastodonta mediabevakningen (läs min blogg) släpps in för fotografering och konfettiregn m.m.

Dom tävlande består av:
  1. Rudolf "Som-tror-han-är-Per-Morberg-och-Gordon-Ramsey-minst" Pettersson
  2. Erika "Plura" Pettersson
  3. Jogge "Bolognesen" Gomez
  4. Emilie "Ria Wägner" Pettersson
Min roll i det hela är:
  1. Notarius Publicus
  2. Enväldig domare
  3. Hålla ordning (min starkaste sida)
  4. Inte blanda i hop kastrullerna
  5. Leka med Carlos
  6. Pussa på Stella
  7. Sammanställa resultaten
  8. Utropa segraren
  9. Äta köttfärssåsen när tävlingen är över
 Nummer 9 på listan gäller alla, både deltagare och juryn. Vi kokar pasta och ställer till med middag när vinnaren är korad. Kommer bli hur kul som helst och jag ber till gud att inte Rudolf vinner. Då kommer man få höra det hela livet. Han blir så kaxig när han vinner något.

Idag har jag handlat, handlade dom dyraste italienska passerade Muttitomaterna till Erikas sås och dom billigaste äckligaste Eldoradomodellen till Rudolf. Tror inte han kommer använda dom dessvärre.

Fick i skrivande stund ett avhopp från en jurymedlem,  få kolla på listan över intresserade reserver.

Den här får inte deltaga



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar