29 april 2015

Tillbaka!



Äntligen lite tid och framför allt ork med datan. Har jobbat två nätter och det tar på krafterna.
Men nu är jag fit for fight igen åtminstone för en stund. På fredag är det på´t igen....orka!
Som tur är så trivs jag förbaskat bra, jag har ett härligt gäng med supertrevliga kollegor runt mig, dag som nattpersonal.

Gräsänklingslivet börjar lida mot sitt slut, känns faktiskt ganska bra. Även fast vi inte ser så mycket av varandra på vardagarna eftersom Rudolf jobbar jämt så saknar man honom en smula.
Just nu är han på väg hem med en fullastad lastbil. Pratade med honom vid 15.00 och då var han i Vaggeryd. Tar en stund att åka 80 km/timmen i 65 mil, tror det går åt många lakritspipor då.

I dag har Stella, Carlos och Emilie varit här en stund på eftermiddagen. Erika hade den stora äran att agera frissa och hjälpa till med att tona Emilies hår och jag passade småbarnen.

Carlos smaskade på något och till slut så kollade Emilie (som tur var) jorå, en fet smaskig ärtstor fästing tänkte han dinera.
Kommer från Gustavs täta päls och jag är glad att det inte var Stella som hittade den först. Häromdagen smakade hon på hundmaten...tur att Erika var snabb nog och plockade ut den ur lilla munnen.


Plötsligt händer det! Snart full fart framåt på denna unga dam! 
Dags för grindar!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar