19 april 2015

NostalgiTripp

Hade en fullspäckad dag i går. Jag sov länge och sen åkte jag direkt ner till Rudolfs bror med fru på Ådö för att hoppa på en nostalgiresa som hette duga. Därav av det obefintliga bloggandet igår.
Vi skulle titta på farfar Birgers alla (och det var många!) diabilder från 60-70-talet. 
Och herregud så mycket skratt det blev!  Ovan ser ni en ung Birger i sin Amazonkombi.
(Ingen större kvalite på mina bilder eftersom jag fotat av dom från duken)
Även Rolf har varit liten! Här med hästen Tampico..tror jag totton hette. 
(Rolf till höger i bild)
Den här bilden fick mest skratt på skrattmätaren, gapflabb rent av! Stefan Karlsson MED hår, MÖNSTRAD skjorta med greköppning OCH HALSBAND!!! Ser ut som en strandraggare på en partyö någonstans i Grekland. Eller förresten...var det inte han som hyrde ut solstolar till oss på Rhodos för länge sedan? Jo, fasen det måste varit han, nästan hundra på det.
Rudolf blev så till sig i trasorna emellanåt så han stod upp och pekade på duken med hela handen.
Lilla Bittan! En Bittan som visar trosorna och ser lite halvsuspekt ut.......
Lillasyster Yvonne i sin farfar Carls knä
Det måste varit sjukt kul att vara lucia och tomte på 60-talet. Men se lite glada ut, hahaha! 
Yvonne har för säkerhets skull knutit röda sidenband rund handlederna också.
Sötnosar!
Unik bild på hela den äldre generationen: farmor Greta, farfar Carl, Signe och mormor Hilda. 
Tagen på Gräsö.
Deppig, trött eller bara less? Den här grabben gifte jag mig med ett antal år senare och han 
sitter fortfarande så här.

Jag hann dessvärre inte se klart alla bilder, var tvungen att åka till jobbet. Men jag hoppas att det blir något mer tillfälle för det var så roligt och jag tror inte mina skrattmuskler har jobbat så hårt på länge.
Mest skratt så länge jag var kvar var i alla fall helt klart strandraggarbilden.

Få se om det blir lika glada miner om en stund. Det är dags för den oerhört viktiga och prestigefyllda köttfärssåstävlingen hemma hos Emilie och Jogge. 
Återkommer i morgon med maffigt reportage, bilder och eventuellt en vinnarintervju.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar